-
Fonologie: onderzoek en behandeling
Luisteren is een. Spreken is twee. Verstaan is drie. Kinderlijke prietpraat is meestal grappig, maar wat als het een fonologische stoornis is? Als meerdere …Meer informatie -
Basiscursus OMFT – Logopedie en Tandheelkunde
Onderzoeken is een. Behandelen is twee. Gewoonteverandering is drie. Afwijkende mondgewoonten als duim-, vinger-, speenzuigen, nagelbijten, mondademen of een afwijkend slikpatroon kunnen onbalans in het functioneren van …Meer informatie -
Basiscursus Dyslexie: praktisch van A tot Z
Schrijven is een. Lezen is twee. Functionele geletterdheid is drie. E = mc2 van dyslecticus Einstein, is hét wetenschappelijk bewijs dat dyslexie geen gebrek aan …Meer informatie -
Specialist Begrijpend Lezen met jeugdliteratuur
Een strip lezen is een. Een boekje lezen is twee. Jeugdliteratuur lezen is drie. Om je in de denkwereld van een striptekenaar te verplaatsen …Meer informatie -
Cursus Leesspecialist
Lezen is een. Begrijpen is twee. Leuk vinden is drie. De Leesspecialist maakt het bovenstaande een, twee, drie mogelijk. Want in deze 3-daagse cursus …Meer informatie -
Cursus Spellingspecialist
Spellen is een. Onthouden is twee. Leuk vinden is drie. ‘Moeilijke-woorden-angst’ verhindert vrij, goed en begrijpelijk communiceren. Het Groot Dictee der Nederlandse taal heeft …Meer informatie -
Cursus Hart voor goed Schrijfonderwijs
Motoriek is een. Schrijven is twee. Handschrift is drie. Goed schrijven is belangrijk voor succes op school, maar ook om later succesvol deel te …Meer informatie -
Cursus TOS en leren lezen
Tijdig herkennen is een. Leren lezen is twee. Taalniveau verbeteren is drie. Een TaalOntwikkelingsStoornis (TOS) is een onzichtbare handicap met duidelijke gevolgen. Want ‘TOS-kinderen’ …Meer informatie -
Cursus Dyscalculie en rekenproblemen
Herkennen is een. Erkennen is twee. Behandelen is drie. Eenvoudige sommen niet uit je hoofd weten, moeite met getallen en cijfers hebben, talige rekenopgaven …Meer informatie -
Verdiepingscursus OMFT – Oromyofunctionele therapie
Meten is een. Interpreteren is twee. Protocollair behandelen is drie. Bij Oromyofunctionele therapie (OMFT) geldt: meten is weten. Ten eerste, omdat meting van onder …Meer informatie -
Expertcursus OMFT – Samenwerking Logopedie en Orthodontie
Afwijkend mondgedrag is een. Samenwerken is twee. Optimaal resultaat is drie. Tijdens de Expertcursus OMFT wordt ingegaan op de orthodontische benadering van behandeling van cliënten …Meer informatie -
Basiscursus OMFT – Logopedie en Tandheelkunde – België
Onderzoeken is een. Behandelen is twee. Gewoonteverandering is drie. Afwijkende mondgewoonten als duim-, vinger-, speenzuigen, nagelbijten, mondademen of een afwijkend slikpatroon kunnen onbalans in het functioneren van …Meer informatie -
Praktische cursus Technisch Lezen – België
Onderzoeken is een. Weten is twee. Zekerder werken is drie. Wat werkt wel en waarom bij lezen? Wie de antwoorden kent, werkt zekerder en …Meer informatie -
Praktische cursus Spelling – België
Leuk is een. Lekker is twee. Resultaat is drie. Happy Meals gaan erin als koek. Reden: kinderen vinden het leuk én lekker. Immers, er …Meer informatie -
Basiscursus Coaching – België
Oefenen is een. Coachen is twee. Zelfstandigheid is drie. Spelling- of rekenproblemen, dyslexie of dyscalculie… Het ene probleem, brengt vaak het andere met zich …Meer informatie -
Verdiepingscursus OMFT – Oromyofunctionele therapie – België
Meten is een. Interpreteren is twee. Protocollair behandelen is drie. Bij Oromyofunctionele therapie (OMFT) geldt: meten is weten. Ten eerste, omdat meting van onder …Meer informatie -
Expertcursus OMFT – Samenwerking Logopedie en Orthodontie – België
Afwijkend mondgedrag is een. Samenwerken is twee. Optimaal resultaat is drie. Tijdens de Expertcursus OMFT wordt ingegaan op de orthodontische benadering van behandeling van cliënten …Meer informatie -
Cursus De Kracht van goed Schrijfonderwijs – België
Bewegen in de ruimte is een. Bewegen op papier is twee. Leren schrijven is drie. Schrijven is de ruggengraat van elk vak. Voor elk …Meer informatie -
Cursus Dyscalculie en rekenproblemen – België
Herkennen is een. Erkennen is twee. Behandelen is drie. Eenvoudige sommen niet uit je hoofd weten, moeite met getallen en cijfers hebben, talige rekenopgaven …Meer informatie